trykkbølge phoenix klinikken

Trykkbølgebehandling:

NYHET!

Jeg tilbyr nå Trykkbølgebehandling både i Fredrikstad og Oslo. Nå slipper dere lang reisevei og gamle apparater.

Dette er en utrolig effektiv behandling som styrker kroppens evne til å kurere skader og langvarige smerter i muskler, sener og leddbånd. Apparatet har viste seg meget effektiv til å bryte ned skadet vev og kalkpåleiringer som forårsaker kroniske senelidelser, der hele 80 % blir fullstendig kvitt sine plager etter 2 – 5 behandlinger».

Hva er trykkbølgebehandling?

Trykkbølgebehandling er samme teknologi som benyttes til å knuse blant annet nyrestein. Apparatet sender en rekke små, høyfrekvente slag mot huden som brer seg inn i vevet. Dette setter i gang en rekke fysiologiske reaksjoner i vevet som stimulerer kroppens egne reparasjonsprosesser.

Slik virker trykkbølgebehandlingen:

En kronisk lidelse i vev, muskulatur eller sener er en skade som kroppen naturlige helningsmekanismer har sluttet å behandle selv. De høyfrekvente trykkbølgeslagene fra Trykkbølgeapparatet trenger ned og inn i det skadede vevet. Overalt i kroppens vev og muskelmasse finnes det naturlige gassbobler som blant annet inne holder nitrogen. Som et resultat av den hurtige vekslingen mellom positivt og negativt trykk påført av trykkbølgeapparatet, vil noen av disse boblene settes i bevegelse, disse veksler dermed mellom å utvide se/trekke seg i sammen, og noen av boblene sprekker som følge av trykkvekslingen. Denne prosessen frigjør gasser og substanser fra vevsboblene som øker blodsirkulasjonen/stoffskiftet i skadeområdet og lindrer smerte.  Skadet vev brytes ned slik at kroppen kan danne nye funksjonelle senefibre som erstatter de gamle skadede og kroppens egne reparasjonsceller strømmer igjen til det skadde området.

Er du plaget med?

- Albueplager : Tennisalbue,  Golfalbue, musearm(lateral epicondylitt)?

- Skulderplager som kalkskulder, senebetennelser i m.supraspinatus, m. Infraspinatus eller i andre sener i skulderen?

- Vondt i hoften: :  Smerter i og rundt hofteleddet som følge av bl.a. smertefulle sener og muskler, slimposebetennelser. Trocantherbursitt/tendinose?

- Smerter i kneet:  Runners knee – smerter over kne, Jumpers knee- smerter under kne, patellar tendinopati, patellafemoralt smertesyndrom, Mb, Schlatters, funksjonssmerter ved rask og stor kraftutvikling under idrett?

- Smerter i hælen, akillestendinitt, beinhinnebetennelse: Smerter for eksempel på innsiden av leggbeinet ved aktivitet, smerter under hælen, smerter i hælsenen ved fysisk aktivitet?

- Smerter under foten:  Belastningsskader under foten/hælspore, belastningsinduserte smerter i fotsålen(e)  (plantar facitt) , Mortons Nevrom (smerter fra et delingspunkt i nerver som forsyner tærne, vanligvis mellom 3. og 4. tå)?

Kan du ha nytte av trykkbølgebehandling?

Trykkbølgebehandling benyttes fremfor alt på senelidelser/tendinoser, eller lettere sagt: senebetennelser. I tillegg er behandlingen særdeles fordelaktig på en rekke ulike Idrettskader. Behandlingen brukes for å dempe smerter, øke blodsirkulasjonen og stimulere kroppen selv til å reparere ødelagt og betennelsesutsatt senevev. Ved å benytte denne formen for behandling vil man raskere komme tilbake til en normal hverdag/gjenoppta idrett.

Du kan ikke behandles med trykkbølgebehandling dersom du har:

-Akutt vevsinfeksjon i behandlingsområdet (nylig oppstått betennelse i seneapparatet, sår med infeksjon)
-Osteomyelitis i behandlingsområdet (bakterieinfeksjon i beinvev, oftest hos barn/unge, ofte i forbindelse med feber, forhøyet CRP)
-Graviditet
-Blodkoaguleringsforstyrrelser (du har diagnosen bløder)
-Dersom du nylig har fått kortisoninjeksjon i den aktuelle senen

Jeg kombinerer trykkbølger med manuelle teknikker og spesifikk rehabiliteringstrening for at du skal oppnå optimal effekt av behandlingen. Trykkbølger kan ofte behandle lidelser som tidligere har vært vanskelig å behandle – og som ofte har endt med operasjon. Dokumenterte resultater samlet fra hele verden viser svært gode resultater ved kroniske tilstander som ikke er blitt bedret ved en rekke andre typer behandling.

Hva koster behandlingen?

Pris: 380 kr pr. behandling.

Behandlingen er ikke refusjonsberettiget og du trenger ikke henvisning fra lege. Har du derimot vært hos lege, tatt MR, ultralyd er det fint dersom du tar med deg epikriser/svar fra undersøkelser/bildefunn. Det er pr. i dag ikke mulig å få denne behandlingen hos fysioterapeuter med kommunal avtale, kun hos noen få private klinikker/større private sykehus.  Maskinen er svært kostbar. Normalt benytter man 2-5 behandlinger med 1 ukes mellomrom for å bli fullstendig kvitt problemene. Behandlingen iverksettes basert på en grundig funksjonsundersøkelse for å finne ut nøyaktig hvor ditt problem sitter.

Har du en av disse plagene og har gått med det over tid? Da er Trykkbølgebehandling noe du bør vurdere. Ta kontakt i dag for timebestilling/spørsmål, tlf: 46 50 46 36. For mer informasjon om trykkbølgebehandling, se: http://www.ergomove.no/ Der finner du mer informasjon samt vitenskapelig dokumentasjon/forskning relatert til de ulike smertetilstandene.